WIADOMOŚCI

Lotus zaprezentował grafikę E23 Hybrid
Lotus zaprezentował grafikę E23 Hybrid
Zespół Lotusa podobnie jak ekipa Williamsa bez wcześniejszego informowania o prezentacji bolidu E23, w internecie udostępnił pierwszą grafikę nowej konstrukcji.
baner_rbr_v3.jpg
Zespół z Enstone w tym roku przechodzi z silników Renault na uznaną i sprawdzoną konstrukcję Mercedesa.

Lotusa E23 Hybrid już na pierwszy rzut oka wygląda znacznie agresywniej niż poprzednia konstrukcja. Zgodnie z nowym regulaminem technicznym zespół zmuszony był do porzucenia koncepcji podwójnego nosa, prezentując znacznie bardziej standardowe rozwiązanie.

Wedle doniesień ekipa mocno skupiła się także na przeprojektowaniu swojego zawieszenia, które na skutek zakazu stosowania systemu FRIC w minionym roku przysparzało zespołowi i jego kierowcom sporo problemów.

Zespół w minionym roku wymieniany był wielokrotnie jako jeden z tych, które mają spore problemy finansowe, jednak jak zapewniają jego przedstawiciele w tym roku sytuacja jest już opanowana, a wkrótce powinny pojawić się na bolidzie emblematy nowych sponsorów.

„Mocno naciskamy, aby dokończyć bolid, ale jesteśmy na dobrej drodze, aby rozpocząć nim oficjalne zimowe testy” mówił Matthew Carter, dyrektor zarządzający Lotusa. „Podobnie jak kilka innych ekip, w Jerez będziemy dokonywali ostatnich poprawek- ale jak do tej pory wszystko wygląda dobrze.”

„Liczby jakie uzyskujemy z tunelu aerodynamicznego są zachęcające i już mamy przygotowane poprawki nosa i przedniego skrzydła, które znajdą się w bolidzie na początku sezonu.”
Galeria

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

19 KOMENTARZY
avatar
Greek

26.01.2015 15:57

0

Kąty pod jakimi są wykonane obrazy, w połączeniu z malowaniem powodują że g... widać...


avatar
housepl

26.01.2015 15:59

0

Na zdjęciach wygląda bardzo biednie..


avatar
sliwa007

26.01.2015 16:28

0

1. Greek A co? Mają Ci przesłać jeszcze kompletną specyfikację techniczną? Przecież wiadomo, że na tych prezentacjach to tylko malowanie można oceniać, resztę dokładnie zobaczysz i ocenisz w połowie marca... Swoją drogą ciekawi mnie ich podejście do tematu prezentacji... marketingowo to tak średnio wygląda. Jeszcze niedawno wszyscy rywalizowali o to na czyją prezentację przyjdzie więcej reporterów a tymczasem wrzucili kilka zdjęć i po sprawie. Rozumiem że nie mają pieniędzy na tego typu imprezy ale chociaż jakąś prezentację online mogli zrobić...


avatar
kempa007

26.01.2015 17:16

0

bedzie w Jerez pewnie ofijclanie, ale wlasnie te kulejace i coraz bardziej idiotyczne sposoby prezentacji mi osobiście w ogole sie nie podobaja. Co jak co, to premiera nowego bolidu i powinna to być z pompą robione, tak jak za starych dobrych czasów, kiedy wszyscy z niecierpliwoscia czekali na godzinę prezentacji.


avatar
KowalAMG

26.01.2015 17:17

0

Lotus Mercedes w koncu jakos wyglada i zrobili jeden dziobek odeszli od idei podwójnego nosa z nowym silnikiem moga gonic Williamsy i czolowke :)


avatar
Greek

26.01.2015 17:23

0

@3 Nie spinaj się tak. Nie rozumiesz, że właśnie na takich zdjęciach nie da się nawet malowania ocenić? Nie widać nawet dobrze granic pomiędzy elementami, więc nie ma możliwości uzyskania pełnego obrazu (i nie chodzi mi o szczegółowy, ale nawet ogólny!).


avatar
MacGyver

26.01.2015 18:17

0

@1. Geek: miałem napisać to co Ty. Bardzo niefortunne kąty pod którymi pokazują ten bolid tworzą straszne skróty perspektywy i przez to ciężko zobaczyć wygląd. Ogólnie to co widać podoba mi się (brak mrówkojada, fajne malowanie), ale do Force India daleko :-)


avatar
damian88

26.01.2015 18:23

0

czyżby Lotus wymyślił znowu jakiś "kanał F" bo ma dodatkowe wloty powietrza na głową kierowcy i dziwnie wyprofilowane mocowanie tylnego skrzydła;)


avatar
RedDragon12

26.01.2015 19:42

0

Dopóki w zespole jest Maldonado Lotusowi nie grożą problemy finansowe.


avatar
fanFelipeMassa3

26.01.2015 21:08

0

nos nawet ładny. W końcu idzie się przyzwyczaić tak jak f14 t ale chodzi o to że powinni przy projektowamiu nosa powinni tak zaprojektować by zmniejszyć opór powietrza, źle wylądowali nos ale Force India to nawet idealnie. Tak czy inaczej bardzo ładny Lotus.


avatar
pjc

26.01.2015 21:41

0

@kempa007 tak, te dawne prezentacje miały w sobie coś szczególnego. Co do Lotusa, to wygląda całkiem nieźle. Zobaczymy jak ten bolid będzie prowadzony przez wenezuelsko-francuski duet kierowcow. Moim zdaniem powalcza o jedno zwyciestwo.


avatar
RyżyWuj

26.01.2015 23:49

0

Ja już od grudnia otwierałem szampana, że te czerwone oczobitne wklejki z Totalem będą wreszcie usunięte, a tu co? TO SAMO! Tylko zamiast Total jest PDVSA. No ale sam bolid jak zwykle wygląda nieźle. Nie widać jakichś kosmicznych udziwnień, więc może zaliczą wreszcie normalny, spokojny sezon z dobrym startem i rozwojem na poziomie konkurencji z czołówki. Mercedes pod maską działa orzeźwiająco na każdy bolid..


avatar
Blazefuryx

27.01.2015 01:24

0

11. Ty chyba żyjesz w innym świecie, lub mówisz o innym sporcie motorowym niż F1. Lotus nie ma szans na żadne zwycięstwo. Będą mieli szczęście jeśli będą regularnie plasować się na pozycjach 8-10.


avatar
Gosu

27.01.2015 11:09

0

Na pierwszy rzut oka bliżej mu do serii GP2 niż F1 :)


avatar
lobuzer

27.01.2015 11:43

0

Kilka rzeczy jednak widać. Rozbudowany airbox, mniejsze wloty powietrza na bokach, zmienione przednie nieco zawieszenie, inne tylne skrzydło.


avatar
brooda2

27.01.2015 17:01

0

A ja myślę że Lotus,z silnikiem merca będzie szybszy bo co do aerodynamiki jestem spokojny


avatar
Gosu

28.01.2015 14:43

0

16. brooda2 no nie wiem ... sezon 2014 był wyjątkowo nieudany nie tylko ze względu na silnik Renault. Lotus miał najgorszą przyczepność tylnej osi w wolnych zakrętach.


avatar
brooda2

28.01.2015 20:40

0

Gosu @17 pożyjemy zobaczymy,może to poprawią ,tą tylną oś


avatar

28.01.2015 20:41

0

Gosu @17 pożyjemy zobaczymy,może to poprawią ,tą tylną oś


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu